قالبسازی 1400

قالب ظروف یکبار مصرف pp

قالب ظروف یکبار مصرف pp از جمله قالب هایی است که در قالبسازی گروه صنعتی 1400 طراحی و تولید می شود در ادامه با نحوه ساخت قالب ظروف یکبار مصرف pp  آشنا می شویم.

نحوه ساخت قالب ظروف یکبار مصرف pp:

در ساخت قالب PP، صفحه هایی تحت عنوان صفحه های کفشک بر روی صفحه پرس می شود. تیغ های نری و مادگی که هر دو روی صفحات تویی نری و مادگی مونتاژ می شوند. همچنین در ساخت قالب پ پ از صفحه پران که وظیفه جدا کردن ورق پی اس از روی تیغ ها را دارد، استفاده می شود.

لازم به ذکر است که تویی قطعه ی آلومینیومی می باشد که با توجه به نوع ظرف طراحی و تولید میشود و دلایل استفاده از آلومینیوم در طراحی و تولید این قطعه، صافی سطح مناسب که در نتیجه مطلوب بودن کیفیت ظرف را به ارمغان میاورد و همچنین به دلیل انتقال حرارت مناسب میباشد.در طراحی و ساخت قالب ظروف یکبارمصرف، برای بهتر فرم گرفتن ظروف در قالب های PP و PS انتهای تویی ها را حفره های ریزی به قطر پنج دهم تشکیل می دهد.

در ساخت قالب pp، تیغ های برش وظیفه برش ظرف بعد از فرم گرفتن توسط تویی را دارد.این تیغ ها در دو نوع نری و مادگی در هر دو مدل قالب PP و قالب PS می باشند. جنس تیغ های برش نیز فولاد آلیاژی SPK می باشد و همچنین صفحات قالب PP از آهن معمولی با گرید ST37 ساخته می شوند.

قالب لیوان یکبار مصرف pp یکی از قالب هایی است که در قالبسازی گروه صنعتی 1400 طراحی و ساخته شده است
ساخت قالب لیوان pp
قالب مونتاژ شده و آماده لیوان یکبار مصرف pp
ساخت قالب لیوان pp

در ساخت قالب PP ، پلی آمید ها قطعاتی هستند که به منظور فرم دهی بهتر ورق های اِلاستیکی به داخل تویی استفاده میشوند.ابعاد این قطعات نسبت به فرم تویی اندازه گیری میشود که معمولا در دو مدل قالب های PP و قالب های PS از فرم تویی مقداری کوچک تر تولید باشد.

کفی های تویی ها، از دیگر قطعه هایی که در ساخت قالب PP میتوان به آن اشاره کرد است که از جنس آلومینیوم میباشد که در ساخت قالب یکبارمصرف استفاده میشود.وظیفه این قطعات هدایت ظرف تولید شده به بیرون از محوطه ی دهانه قالب میباشد.به طوریکه این قطعات در کف ظرف با تلورانس مشخص و ثابت و حرکت عمودی رفت و برگشتی عمل میکند.

در ساخت قالب پ پ ، هندسه تیغ ها با توجه به فرم تویی ها مشخص میشود.محل قرار گیری تویی ها به نسبت هندسه ی تیغ طراحی و تولید میشود که بین آنها لقه ی مشخصی وجود دارد.تویی در تیغ نری تعبیه میشود که بعد از فرم گرفتن توسط ضرب پرس ظرف فرم گرفته برش داده میشود.

بعد از انجام کارهای فوق در ساخت قالب PP ، تیغ های نری و مادگی پس از ماشین کاری در عملیات سخت کاری قرار میگیرند که درجه سختی آنها بین 57 تا 60 راک وِل میباشد.این عمل برای جلوگیری از دِ فرمه شدن تیغ ها میباشد.

مزایای قالب pp:

  • قیمت کم تجهیزات: تجهیزات مورد نیاز در ترموفرمینگ قیمت کمتري نسبت به دیگر تجهیزات فرآیندهاي پلاستیک  از قبیل تزریق پلاستیک دارند. به عنوان مثال براي شکل دهی یک ورق در ترموفرمینگ کمتر از psi150فشار لازم است درصورتیکه در قالب گیري تزریقی این مقدار به psi10000 میرسد.
  • قیمت کم قالب: آلومینیوم مادهاي بسیارمعمول در تولید قالبهاي تولیدي این فرآیند است. فراوانی این فلز باعث قیمت پایین آن میشود. البته قالبهاي با حجم تولید کم نیز از چوب، اپوکسیو کامپوزیت ساخته می شود.
  • زمان شروع کوتاه: قیمت کم قالب، بویژه در قالبهاي چوبی و کامپوزیتی باعث تولید محصول در زمان کوتاه میگردد .یک سازنده مدل قادر است یک قالب ساده با حجم تولیدي کم را در زمان بسیارکوتاهی بسازد لذا یک قطعه به سرعت قابل بازنگري و تولید مجدد است.
  • اقتصادي براي تولید با حجم کم: هرچه قیمت قالب کمترباشد، هزینه محصول کمترخواهد بود. به علت قیمت کم قالب بویژه براي نمونه ها ي اولیه محصول با حجم تولید کم صرفه
ساخت قالب pp جا چیپسی - گروه صنعتی 1400
ساخت قالب جا چیپسی pp
قالب جا چیپسی pp از زاویه داخل تویی
ساخت قالب جا چیپسی pp
ساخت قالب pp سلف 4 خانه توسط گروه صنعتی 1400
ساخت قالب سلف pet با تویی 4 خانه
ساخت قالب pp سلف 4 خانه توسط گروه صنعتی 1400
ساخت قالب سلف pet با تویی 4 خانه

قیمت ساخت قالب ظروف یکبار مصرف pp:

 قیمت ساخت قالب ظروف یکبار مصرف pp به پارامتر های مختلفی بستگی دارد از جمله : قیمت متریال اولیه مثل فولاد، آلومینیوم، آهن و… ابعاد و اندازه ظرف مورد نظر، تعداد حفره ها و کویت های قالب، زمان ماشین کاری قالب و ابعاد و ارتفاع  پرس دستگاه مشتری. یکی از متداول ترین روش ها برای ساخت قالب ظروف یکبار مصرف  pp- ps- pet  ماشین کاری CNC است. روش CNCیک روش با دقت بسیار بالا بوده که به کمک آن می توان قالب هایی با کویت های بسیار پیچیده تولید کرد. اما ممکن است طی فرایند ماشین کاری لازم باشد تا چند مرتبه ابزار CNC تغییر پیدا کند که می تواند سرعت تولید و ساخت قالب را کاهش دهد که این امر به معنی آن است که مطابق با پیچیدگی کار CNC قیمت ساخت قالب ظروف یکبار مصرف  PP  هم افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از پارامترهایی که به آن اشاره کردیم تعداد حفره ها و کویت های قالب است، طبیعتا هرچه تعداد حفره ها و کویت های قالب بیشتر باشد قیمت ساخت قالب ظروف یکبار مصرف نیز افزایش می یابد.

شما می توانید  جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ساخت قالب مورد نظر خود با شماره های 02165233670 – 09121012093 تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

پیمایش به بالا