قالبسازی 1400

ساخت قالب PET(VFK)

ساخت قالب pet(vfk) نسبت به قالب PS و قالب PP از پیچیدگی بیشتری برخوردار است.و یکی از انواع قالب هایی است که در قالبسازی گروه صنعتی 1400 به صورت تخصصی از طراحی تا تولید به آن پرداخته می شود.

نحوه ساخت قالب PET(vfk):

قالب های پت از یک باکس برای فرم دهی ظرف تشکیل شده اند. به این صورت که این باکس از دو قسمت متحرک تشکیل شده است که با باز و بسته شدن دهانه پرس و قرارگیری ورق بین این دو قسمت و تحت فرایند وکیوم ظرف یکبارمصرف تولید می شود.

قسمت های اصلی و تشکیل دهنده بالای باکس شامل کفشک بالا که همانند قالب پ پ و قالب پی اس است برای بستن روی دستگاه می باشد. قابل ذکر است که در این نوع قالب قسمت فرم و برش از هم جدا می باشد و این نوع قالب شامل باکس و قسمت کاتینگ به صورت مجزا است.

ساخت قالب PET سسی قالب سازی گروه صنعتی 1400
باکس قالب pet
ساخت قالب PET سسی قالب سازی گروه صنعتی 1400
قالب سسی pet
ساخت قالب PET عسلی قالبسازی گروه صنعتی 1400
قالب عسلی pet

در ساخت انواع قالب PET، صفحه های کفشک بر روی صفحه پیچ می شود. تیغ های نری و مادگی هر دو روی صفحات تویی نری و مادگی مونتاژ می شوند. همچنین از صفحه پران که وظیفه جدا کردن ورق  از روی تیغ ها را دارد، استفاده می شود. 

در ساخت قالب ظروف یکبارمصرف، تیغ هایی تحت عنوان تیغ برش وجود دارد که وظیفه برش ظرف بعد از فرم گرفتن توسط تویی را دارد. این تیغ ها در دو نوع نری و مادگی می باشند. جنس تیغ های برش نیز فولاد آلیاژی SPK است و صفحات قالب یکبارمصرف از آهن معمولی با گرید ST37 ساخته می شوند.

نقش تویی در ساخت قالب PET(VFK):

لازم به ذکر است که تویی قطعه ی آلومینیومی می باشد که با توجه به نوع ظرف طراحی و تولید می شود و دلایل استفاده از آلومینیوم در طراحی و تولید این قطعه، صافی سطح مناسب که در نتیجه مطلوب بودن کیفیت ظرف را به ارمغان میاورد و از طرفی باعث خنک کردن ظرف هنگام تولید می شود. برای بهتر فرم گرفتن ظروف در قالب های PP و PS و PET(VFK) در انتهای تویی ها، به وسیله دستگاه سوپر دریل با مفتول های سایز مختلف حفره های ریزی به قطر پنج دهم یا هفت دهم ایجاد می کنند.

در ساخت این نوع قالب از پلی آمید استفاده می شود، پلی آمید ها قطعاتی هستند که به منظور فرم دهی بهتر ورق های اِلاستیکی به داخل تویی استفاده میشوند. ابعاد این قطعات نسبت به فرم تویی اندازه گیری می شود.

www.cnc1400.com

از دیگر قطعه هایی که در ساخت این نوع قالب می توان به آن اشاره کرد، کفی های تویی های آلومینیومی می باشد که در ساخت انواع قالب استفاده میشود. وظیفه این قطعات هدایت ظرف تولید شده به بیرون از محوطه ی دهانه قالب است. به طوریکه این قطعات در کف ظرف با تلورانس مشخص و ثابت و حرکت عمودی رفت و برگشتی عمل می کند.

در ساخت قالب پت(وی اف کی)، هندسه تیغ ها با توجه به فرم تویی ها مشخص می شود. محل قرار گیری تویی ها به نسبت هندسه ی تیغ طراحی و تولید می شود که بین آنها لقه ی مشخصی وجود دارد. تویی در تیغ نری تعبیه می شود که بعد از فرم گرفتن توسط ضرب پرس ظرف فرم گرفته برش داده می شود.

در مرحله آخر ساخت این نوع قالب، تیغ های نری و مادگی پس از ماشین کاری در عملیات سخت کاری قرار می گیرند که درجه سختی آنها بین 57 تا 60 راک وِل می باشد. این عمل برای جلوگیری از دِ فرمه شدن تیغ ها می باشد.

تمامی قالب های گروه صنعتی 1400 با مهندسی دقیق و بالاترین استاندارد های کیفیت، ساخته شده است برای عملکرد با سرعت بالا، استحکام و کیفیت، هیچ چیز بهتر از قالب های PET نیست. این قالب ها بخش جدایی ناپذیر از سیستم قالب های ظروف یکبار مصرف است. شما می توانید برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره از کارشناسان ما و تبدیل نمونه ظرف یا ایده به قالب و سپس تولید با ما تماس حاصل فرمایید.

قیمت ساخت قالب ظروف یکبار مصرف PET:

 قیمت ساخت قالب ظروف یکبار مصرف PET به پارامتر های مختلفی بستگی دارد از جمله: قیمت متریال اولیه مثل فولاد، آلومینیوم، آهن و… ابعاد و اندازه ظرف مورد نظر، تعداد حفره ها و کویت های قالب، زمان ماشین کاری قالب و ابعاد و ارتفاع  پرس دستگاه مشتری. یکی از متداول ترین روش ها برای ساخت قالب ظروف یکبار مصرف  pp- ps- pet  ماشین کاری CNC است.

روش CNCیک روش با دقت بسیار بالا بوده که به کمک آن می توان قالب هایی با کویت های بسیار پیچیده تولید کرد. اما ممکن است طی فرایند ماشین کاری لازم باشد تا چند مرتبه ابزار CNC تغییر پیدا کند که می تواند سرعت تولید و ساخت قالب را کاهش دهد که این امر به معنی آن است که مطابق با پیچیدگی کار CNC قیمت ساخت قالب ظروف یکبار مصرف  PET  هم افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از پارامترهایی که به آن اشاره کردیم تعداد حفره ها و کویت های قالب است، طبیعتا هرچه تعداد حفره ها و کویت های قالب بیشتر باشد قیمت ساخت قالب ظروف یکبار مصرف نیز افزایش می یابد.

شما می توانید  جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ساخت قالب PET مورد نظر خود با شماره های 02165233670 – 09121012093 تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

ساخت قالب PET دلی 500 قالبسازی گروه صنعتی 1400
ساخت قالب دلی 500 pet
ساخت قالب PET دلی 500 قالبسازی گروه صنعتی 1400
ساخت قالب دلی 500 pet
پیمایش به بالا