قالبسازی 1400

طراحی قالب های ظروف یکبار مصرف

طراحی قالب های ظروف یکبارمصرف/ گروه صنعتی 1400

طراحی قالب های ظروف یکبار مصرف:

طراحی قالب های ظروف یکبار مصرف یکی از خدماتی است که در گروه صنعتی 1400به صورت کاملا تخصصی به آن پرداخته می شود از آنجایی که این بخش و حرفه در ساخت قالب بی نقص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و درواقع با کمک نقشه ­کشی صنعتی می توان قبل از مرحله تهیه و تولید، دست به ایجاد نمونه کوچک از محصول موردنظر زد تا درنهایت محصولی فاقد ایراد وارد مرحله تولید گردد. درانتها نیز با وجود تمامی این مراحل، امکان اجرای نظرها و ایده های تولیدکنندگان در محصول نهایی نیز ایجاد می گردد.

همچنین با کاهش ایرادات، به نوعی در هزینه های نهایی نیز صرفه جویی شده و درنتیجه میزان کمتری از منابع مالی مصرف می گردد به همین جهت لازم می بینیم که ابتدا درباره این حرفه و سپس  اقداماتی که در این زمینه در قالبسازی گروه صنعتی 1400 انجام می گیرد توضیحاتی را ارائه نماییم:

نقشه کشی صنعتی یا طراحی قالب، اطلاعاتی را از یک طرح در اختیار ما قرار می دهد، اطلاعاتی نظیر شکل هندسی، مشخصات فیزیکی، چگونگی قرار گرفتن و اتصال اجزاء مختلف و هر اطلاعات لازم و ضروری دیگری را در اختیار ما قرار می دهد. به عبارت دیگر توان نقشه کشیدن و نقشه خواندن، مانند توان خواندن و نوشتن می باشد.

نقشه کشی و طراحی از اهمیت بسزایی در مقدمات ساخت قالب بویژه در حیطه تخصصی ما یعنی ساخت قالب های ظروف یکبار مصرف برخوردار است زیرا هر چقدر اطلاعات در یک نقشه دقیق ­تر و واضح ­تر بیان شده باشد، در اجرای آن، کار بی­ نقص و دقیق تری وجود خواهد داشت. به طور مثال یک تراشکار با در دست داشتن نقشه به خوبی می‌داند که به هنگام کار چه الزاماتی را باید رعایت کند و به مفهوم دقیق ­تر، نقشه‌کشی صنعتی و طراحی قالب را می‌توان به یک پل تشبیه کرد که این پل متصل­ کننده ایده، نمونه ظرف و… به ساخت و تولید می‌باشد.

قالبسازی ظروف یکبار مصرف گروه صنعتی 1400
طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400
طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400
ساخت قالب یکبار مصرف جا گوشتی - قالبسازی گروه صنعتی 1400

شاید بتوان گفت طراحی صنعتی که به عنوان یک شغل محسوب می ‌شود، ترکیبی از دو عنصر علم و هنر می‌ باشد، وجود این دو عنصر به قدری لازم و ضروری است که بدون وجود هر یک از آن‌ها عملا چیزی به اسم طراحی صنعتی وجود نخواهد داشت. یک شخص که در زمینه طراحی و نقشه کشی صنعتی فعالیت می‌کند باید به قدری به انواع موضوعات رشته ­های مهندسی مسلط باشد که بتواند هدف خودرا معین کند و در تحقق آن از تمام ابزارهای لازم استفاده نماید. در طراحی صنعتی چیزی به اسم یادگیری مستقل وجود ندارد و شخص طراح بسته به نیاز و هدفش، لازم است تا اقدام به تحقیق و گردآوری اطلاعات در زمینه مورد نیاز خود داشته باشد. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که طراحی صنعتی یک رشته جامع و ترکیبی می ‌باشد.

طراحی قالب و نقشه­ کشی صنعتی بدون شک یکی از برترین و اساسی‌ترین بخش‌ها در صنعت، قالبسازی ظروف یکبار مصرف است. اهمیت این بخش در آن است که بدون وجود آن، ساختن اکثر محصولات یا به سرانجام نمی‌ رسد و یا افت کیفیت قابل توجه در محصولات مشاهده خواهد شد.

تجهیزات مدرن در طراحی قالب ظروف یکبار مصرف:

پیشرفت علم و تکنولوژی به حدی بوده است که یک طراح صنعتی می ‌تواند پس از پیاده سازی طرح مورد نظرش در یک سیستم کامپیوتری آن را با استفاده از یک دستگاه پرینتر و اسکن سه­ بعدی یا اپتیک چاپ کند و پس از آن به ساخت نمونه اولیه‌ی آن اقدام کند. زمانی که از سیستم‌های رایانه‌ای در طراحی و ساخت یک محصول صحبت می ‌شود، در حقیقت در رابطه با نرم­ افزارهایی صحبت می‌شود که در صنعت اهمیت زیادی دارند.

در صنعت طراحی قالب های ظروف یکبارمصرف نرم ­افزارهای مختلفی وجود دارند که هر کدامشان دارای ویژگی‌ها و بخش‌های متنوعی هستند. این نرم‌افزارها به شخص طراح این قابلیت را می‌دهند که طراحی محصول با دقت بالا و با کمترین خطا و با کیفیت بسیار مطلوب، طراحی کند و در نهایت ساخته شوند. دقیق بودن اندازه‌ها در طراحی قالب ظروف یکبار مصرف به قدری اهمیت دارد که اگر رعایت نشوند فرد استفاده کننده از نقشه نمی‌تواند مقیاس‌ها را به طور دقیق استخراج کند و عملا فرآیند شبیه ­سازی و پیاده سازی طرح به مشکل می‌ خورد. از این جهت خبره بودن و با تجربه بودن طراح در صنعت قالبسازی بسیار حائز اهمیت است.

به همین جهت تیم طراحی و نقشه کشی قالبسازی گروه صنعتی 1400 از خبره ترین افراد برگزیده شده اند و شما مستقیما با این تیم در ارتباط هستید تا هم شما به آنچه مد نظرتان است دست یابید و هم تیم ساخت قالب ما در اجرا آسوده خاطر باشد.

طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400
طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400

نرم افزارهایی که برای طراحی قالب ظروف یکبار مصرف استفاده می شود:

امروزه در تمامی صنایع از کامپیوتر برای نقشه‌ کشی صنعتی استفاده می‌کنند تا با استفاده از برنامه‌های مشخص بتوانند کالای موردنظر را از نظر ابعاد و جزئیات مختلف مورد بررسی قرار دهند و یک طرح و نقشه‌ای مناسب برای آن پیاده کنند. رایانه‌‌های امروزی باتوجه ‌به پیشرفت علم و فناوری دیگر در حد طراحی و نقشه ساده عمل نخواهند کرد بلکه می‌توانند با بکارگیری یک پرینتر طرح موردنظر را به‌صورت سه ­بعدی ایجاد نمایند.

نرم افزارهای کاربردی در این رشته شامل ، Autodesk، AutoCAD، Catia، Solidworks، Delcam، Powermill است که AutoCAD پراستفاده ترین آن ها در محیط 2 بعدی می باشد.

نرم افزار شبیه‌‌ساز Autodesk:

یک نمونه از بهترین نرم افزارهای طراحی قالب ظروف یکبار مصرف« Autodesk» نام دارد. این پلتفرم مجموعه‌ای از جامع‎ترین ابزارهای طراحی قالب را در اختیار طراح قرار می‎دهد. به طوری که بتواند هر مرحله از فرآیند طراحی را با هم ادغام کند. کاهش ارتعاشات، دینامیک سیالات محاسباتی و امکان استفاده از ابزارهای دقیق طراحی از ویژگی‎ های این ابزار است. همچنین این نرم افزار طراحی قالب طیف گسترده‌ای از ابزارهای شبیه‌سازی قالب‌گیری تزریق پلاستیک را ارائه‎ می‌دهد. به طوری که مهندسان و طراحان بتوانند نمونه ‎های اولیه دیجیتالی دقیق‌تری را ایجاد و در نتیجه محصولات بهتری را با هزینه کمتر به بازار عرضه کنند. همچنین این نرم افزار خطاهای احتمالی را کاهش‎ می‌دهد.

نرم افزار AutoCAD:

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای طراحی قالب ظروف یکبار مصرف برای طراحان و مهندسان، اتوکد است که البته در بین گرافیست‎های ایرانی شهرت و محبوبیت زیادی هم دارد. از اتوکد‎ می‌توان برای طراحی دو بعدی و سه بعدی اولیه قالب ظروف یکبار مصرف استفاده کرد. همچنین از این نرم افزار‎ می‌توان برای ترسیم خودکار بدون تسلط روی برنامه ‎نویسی هم استفاده کرد.

اتوکد به طور وسیعی در دنیا کاربرد دارد و از آن برای ساخت و سازهای عمرانی، دکوراسیون، نقشه ‎کشی صنعتی، صنایع الکترونیک استفاده می ‎شود. استفاده برای ساخت قالب ظروف یکبار مصرف تنها یکی از کاربردهای این نرم افزار است. البته اگرچه عملکردهای گرافیکی قدرتمندی دارد، اما عملکرد پردازش جدول آن نسبتا ضعیف است.

نرم افزار طراحی قالب صنعتی SolidWorks:

SolidWorks یک نرم افزار طراحی سه بعدی مبتنی بر سیستم ویندوز است. با رابط کاربری آسان و کاربرپسند این نرم افزار‎ می‌توانید به طور دقیق قالب موردنظر خود را طراحی کنید. تغییرات طراحی در طول کار را هم‎ می‌توانید با کمک این نرم افزار انجام دهید. یکی از مزیت‎های برنامه SolidWorks امکان مونتاژ کردن است که شما را برای تولید قالب‌‎های جدید قادر‎ می‌سازد.

از این ابزار نه تنها‎ می‌توان برای حل مشکلات کلی طراحی قالب ظروف یکبارمصرف استفاده کرد، بلکه حتی برای مدیریت طرح‎های مونتاژ در مقیاس بزرگ در سطح سیستم هم کاربرد دارد. سرعت این نرم افزار برای طراحی بالاست و طراح‎ می‌تواند به راحتی طرح‎های خود را آپلود و ذخیره کند.

نرم افزار CATIA:

کتیا هم یکی از بهترین نرم ‎افزارهای طراحی قالب ظروف یکبارمصرف است که‎ می‌تواند به شما برای طراحی سه بعدی قالب کمک زیادی کند. نمونه اولیه قالب که توسط این برنامه طراحی و به صورت یک طرح دیجیتالی دیده‎ می‌شود، با تمامی جزئیات قابل مشاهده خواهد بود. این برنامه برای طرح‎های مفهومی کاربرد زیادی دارد. از سوی دیگر برای طراحی اولیه یک قطعه تا نتیجه نهایی بهترین گزینه است.

از نرم افزار کتیا‎ می‌توانید برای مدیریت داده‎های پارامتریک کامل دو بعدی و سه بعدی استفاده کنید. همچنین این پلتفرم برای ترکیب انواع مدلسازی نیز کاربرد دارد. در عین حال یک سیستم نرم‎افزاری کاملا یکپارچه با طراحی مکانیکی است. تجزیه و تحلیل مهندسی و شبیه سازی، پردازش کنترل عددی و راه حل‎های کاربردی شبکه CATweb از دیگر قابلیت‎ های نرم ‎افزار کتیا است.

نرم افزار Powermill:

یکی از پیشرفته ترین نرم افزار ها در طراحی قالب ظروف یکبار مصرف نرم افزار Powermill است که به راحتی می توان انواع دستگاه های CNC را به کمک آن کنترل کرد. پیچیده ترین محصولات را می توان با پاورمیل طراحی و بهینه سازی کرد. کوچک ترین، ظریف ترین و دقیق ترین چرخش ها، حرکات و زوایا را می توان با این نرم افزار محاسبه کرد. قطعات، کوچکترین برخورد با دیواره ها نخواهند داشت. سرعت ورود و خروج بدون کوچک ‌ترین برخورد انجام می شود.

به عبارتی با کمک نرم افزارهای مختلف از جمله پاورمیل می ‎توان کنترل ماشین‎آلات، دستگاه‎ها و ابزارهای مختلف را در تمام مراحل تولید در دست داشت. فرآیند های مختلف تولید، برش با لیزر، فرزکاری، سوراخکاری با CNC، تراشکاری، برش با شعله و پانچ را شامل می شود.

مهم ترین مزایای نرم افزار پاورمیل در حال حاضر عبارت اند از:

  • قوی ترین نرم افزار برنامه نویسی دستگاه های CNC در بین انواع گزینه های موجود
  • بهینه سازی شده برای طراحی پیچیده ترین محصولات
  • قابل استفاده برای برنامه نویسی دستگاه های CNC در سرعت های بالا
  • سازگاری بالا با انواع نرم افزار های دیگر شرکت Autodesk
  • ذخیره کردن اطلاعات از ابتدا تا خروجی محصول
  • قابلیت تکرار فرایند تولید بدون هیچ محدودیتی
  • تولید محصولات با کیفیت بسیار بالا و حتی بی نقص
  • صرفه جویی در هزینه ها، و افزایش راندمان تولید

نرم افزار Delcam:

اگر قرار باشد از یک نرم افزار طراحی قالب صنعتی خوب نام ببریم، دلکام هم در این لیست قرار‎ می‌گیرد. این نرم افزار برای طراحی محصول، قالب، پردازش محصول و مهندسی معکوس کاربرد دارد. همچنین از آن‎ می‌توانید برای طراحی، ساخت، اندازه‎گیری و مدیریت داده‎های طراحی استفاده کنید.

با کمک این نرم ‎افزار‎ می‌توانید تمامی جزئیات مربوط به طرح نمونه ظرف مورد نظر را اجرا کنید. سرعت بالای پردازش هم از دیگر ویژگی‎های این نرم‎افزار است.

طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400
طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400
طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400
طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400

طراحی قالب ظروف یکبار مصرف در قالبسازی گروه صنعتی 1400:

بدیهی است ما نیز همگام با شرکت های معتبر قالب سازی در دنیا از تکنولوژی CAM/CAD و استراتژی ساخت قالب ها بر پایه کیفیت بالا و زمان ساخت کوتاه و مطابق با استانداردهای جهانی و قیمت رقابتی بهره می گیریم و در نتیجه کم ترین خطا، بالاترین سرعت و تنوع در مدل های مختلف و مورد پسند مشتری را در ساخت قالب داریم. در این راه از نرم افزارهای مطرح نظیر Powermill، Edgecam، Solidworks، Catia، Autocad و بروزترین ماشین آلات و دستگاههای فرزCNC با دقت حدود 10 میکرون کمک می گیریم.

در بخش طراحی و ساخت قالب، گروه صنعتی 1400می تواند براساس نیاز شما اقدام به تولید نمونه اولیه از طرح نهایی را با استفاده از تکنولوژی پرینت 3 بعدی انجام دهد، این مجموعه با مهندسی معکوس نمونه، ظروف یکبار مصرف شما را طراحی می کند. سعی و تلاش کارشناسان گروه صنعتی 1400 آن است که شما بتوانید ایده ها و طرح های تجاری و تولیدی خود را به بهترین وجه ممکن به واقعیت و تولید بدل کنید. در ابتدای کار تیم ما پروژه شما را به طور کامل مطالعه می کند و به شما پیشنهاداتی در مورد بهینه سازی محصول و به حداکثر رساندن بهره وری می دهد.

ما از رقابت پذیری مشتریان خود در بازار و دستیابی به موقعیت برد-برد اطمینان حاصل می کنیم سپس برای طراحی و ساخت قالب ظرف یکبار مصرف شما دست بکار می شویم.

همچنین واحد طراحی این شرکت با کادری مجرب و توانمند، توانایی طراحی انواع بطری با نرم افزارSOLID WORK CATIA, AUTOCAD می باشد.

  • تکنولوژی پرینت سه بعدی
  • مهندسی معکوس ظرف یا نمونه
  • تطبیق اندازه قالب در خطوط پرکن
  • ساخت قالب با طرح و نقشه دلخواه مشتری

اگر شما مشتری عزیز ظرف یکبارمصرفی دارید که میخواهید تولیدات خود را بر اساس طرح آن آغاز کنید میتوانید با مراجعه به قالبسازی گروه صنعتی ۱۴۰۰ و سفارش طراحی قالب ظرف یکبارمصرف، این کار را انجام دهید. ما پس از بررسی ظرفیت دستگاه پرس شما، تعداد ظرف در هر قالب یکبارمصرف را مشخص می کنیم. اجزای یک قالب ظرف یکبار مصرف با توجه به ساختار و ابعاد قالب و نوع ظرف مشخص می شود.

پیمایش به بالا