قالبسازی 1400

ساخت تویی قالب ها

ساخت تویی قالب های ظروف یکبار مصرف/ گروه صنعتی 1400

 تویی قطعه ی آلومینیومی است که با توجه به نوع ظرف طراحی و تولید می شود و دلایل استفاده از آلومینیوم در طراحی و تولید این قطعه، صافی سطح مناسب که در نتیجه مطلوب بودن کیفیت ظرف را به ارمغام می آورد و همچنین به دلیل انتقال حرارت مناسب می باشد. در طراحی و ساخت قالب ظروف یکبار مصرف، برای بهتر فرم گرفتن ظروف در قالب های pp و ps انتهای تویی ها را حفره های ریزی به قطر پنج دهم تشکیل می دهد.

همچنین در تهیه قالب های ظروف یکبار مصرف، از پلی آمیدها در تویی بهره می گیرند، زیرا این پلیمر منجر به فرم دهی بهتر ورق های الاستیکی می شود. ابعاد قطعات با توجه به فرم تویی اندازه گیری خواهد شد.

www.cnc1400.com
www.cnc1400.com
www.cnc1400.com
www.cnc1400.com
www.cnc1400.com
www.cnc1400.com

کفی های تویی آلومینیومی از دیگر قطعاتی هستند که در ساخت قالب ظروف یکبار مصرف از آن ها استفاده می کنند. هدایت ظرف تولید شده به بیرون قالب به وسیله این کفی ها صورت می گیرد. در واقع کفی های تویی در کف ظرف قرار خواهند گرفت. این قطعات به طور مداوم با تلورانس مشخص در جهت عمودی حرکت می کنند.

در ساخت قالب PS و قالب PP، هندسه تیغ ها را بر حسب فرم تویی ها طراحی می کنند. تویی ها در تیغه های نری قرار می گیرند که پس از فرم گیری توسط ضرب پرس بریده خواهند شد. در مرحله آخر پس از ماشین کاری تیغ های نری و مادگی در عملیات سخت کاری قرار خواهند گرفت که درجه سختی آن ها بین 57 تا 60 راک ول است.

پیمایش به بالا